[R-es] Random Forest para clasificación

Jesús Para Fernández j.para.fernandez en hotmail.com
Mar Abr 12 10:17:49 CEST 2016

Gracias por la pronta respuesta, pero tras leer la contestación de la gente, sigo sin entender muy bien la explicación.

Le responden lo siguiente:
"Each point on the partial dependence plot is the average vote
percentage in favor of the "Yes trees" class across all observations,
given a fixed level of TRI.

It's not a probability of correct classification. It has absolutely
nothing to do with accuracy, true negatives, and true positives.

When you see the phrase

  Values greater than TRI 30 begin to have a positive influence for classification in your model

is an puffed-up way of saying

  Values greater than TRI 30 begin to predict "Yes trees" more strongly than values lower than TRI 30"

    Es decir, que el eje Y es el total de votos de una clase frente a la otra, pero como está codificado con -1 y +1, como se cual es la clase OK y la NOK?

Gracias
Jesús