<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 5.50.4134.100" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>One method to generate a value x taken&nbsp;by a 
random variable X with&nbsp;a strictly increasing&nbsp;distribution function 
F(x) is the following:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>&nbsp;&nbsp;&nbsp; - Generate a value y taken by a 
random variable Y distributed as uniform on [0,1] (every programming language 
has routines to do this)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>&nbsp;&nbsp;&nbsp; -&nbsp;Evaluate the inverse of 
the distribution function F&nbsp;at the point y you just generated</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>&nbsp;&nbsp;&nbsp; - The number you get x=F^(-1)(y) 
is the value x you wanted to generate (drawn from the distribution you 
chose)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>This method is nice, but it can be computationally 
very expensive, since, in most cases (as in the case of a gamma),&nbsp;to 
compute the inverse of F you have to&nbsp;solve numerically the 
equation&nbsp;F(x)-y=0 and every iteration of the method you use to solve the 
equation requires the numerical computation of a definite integral to find 
F(x).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>The reward you get for this great amount of 
computation is that your random generator for X is as good as the random 
generator for Y (the uniform random variable).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Sincerely,</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Marco.</FONT></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV></BODY></HTML>