[R] It This data viz possible in R?

baptiste auguie baptiste.auguie at googlemail.com
Wed Apr 7 23:13:37 CEST 2010

The following grob might be a starting point. I couldn't find a clean
way of orienting the linking arcs though...

Best,

baptiste

library(grid)

paragraph <- "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Praesent adipiscing lobortis placerat. Nunc vel arcu mauris. Aliquam
erat volutpat. Integer et pharetra orci. Sed rutrum facilisis dolor et
condimentum. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per
conubia nostra, per inceptos himenaeos. Nunc leo nibh, pellentesque et
convallis quis, mattis ut mi. Nunc dignissim auctor elit pulvinar
malesuada. Cras dapibus hendrerit ligula quis suscipit. Proin porta
tempor feugiat. Ut quis nisi lacus, et egestas tortor. Fusce porttitor
tincidunt fringilla. Vivamus rhoncus ultrices elit, at fermentum nisl
scelerisque et. Duis placerat est at justo vestibulum sodales.
Curabitur quis eros tellus. "

words <- strsplit(paragraph, " ")[[1]]
labels <- apply(matrix(words, ncol=3, byrow=T), 1, paste, collapse=" ")

arcTextGrob <- function(x=unit(0.5, "npc"), y=unit(0.5, "npc"),
                        labels=letters[1:10],
                        links=sample(seq_along(labels), 10),
                        min.radius=unit(2, "cm"),
                        default.units="npc",
                        gp=gpar(), ...)
  {

    ##     circle of perimeter = 1.5 * the text height
    full.height <- sum(stringHeight(labels))
    radius <- 1.5 /(2*pi) * full.height

    g1 <- circleGrob(0.5, 0.5, r=radius, default.units="npc")

    ##     text labels
    n <- length(labels)
    ang <- seq(0, n-1) * 2 * pi/n

    radius.mm <- convertUnit(radius, "npc", val=T)
    coords <- data.frame(x=0.5+radius.mm*cos(ang), y=0.5+radius.mm*sin(ang))
    g2 <- textGrob(labels, x=coords$x , y=coords$y , rot=ang*180/pi,
default.units="npc", hjust=0)

    ## links,
    ## NOTE: they are not well ordered...

    xm <- matrix(coords$x[links], ncol=2, byrow=T)
    ym <- matrix(coords$y[links], ncol=2, byrow=T)

    g3 <- do.call(gList, mapply(curveGrob, x1=xm[, 1], y1=ym[, 1],
x2=xm[, 2], y2=ym[, 2],
                                ncp=8, curvature=0.3, square=F, SIMPLIFY=FALSE))

    gTree(children=gList(g1, g2, g3))
  }

grid.arcText <- function(...)
  grid.draw(arcTextGrob(...))