[R-es] variación en los resultados de k medias

Jue Jul 25 20:37:34 CEST 2013

Hola, ¿qué tal?

De la ayuda de kmeans (si es que usas esa función):

"centers: either the number of clusters, say k, or a set of initial
(distinct) cluster centres. If a number, a random set of (distinct)
rows in x is chosen as the initial centres."

Un saludo,

Carlos J. Gil Bellosta
http://www.datanalytics.com