[R-es] Fwd: Re: calculo del area de t experimental o F experimental

Marcelino de la Cruz marcelino.delacruz en upm.es
Sab Dic 21 21:19:43 CET 2013

Si miras el código de t.test() verás que para calcular el p-valor llama
a pt().

En la página de ayuda de pt() se cuenta que:

"For the central case of pt, a normal approximation in the tails,
otherwise via pbeta.

For the non-central case of pt based on a C translation of

Lenth, R. V. (1989). Algorithm AS 243 — Cumulative distribution function
of the non-central t distribution, Applied Statistics 38, 185–189. "

Saludos,

Marcelino