[R-es] Rv: limites de un boxplot

José Trujillo Carmona trujillo en unex.es
Mar Jun 7 16:49:57 CEST 2011

Cuando una fórmula admite más paramétros de los que se detallan, porque
están detallados en otras funciones, la lista de argumentos acaba con el
argumento "..."

En el caso boxplot pone:

<<...: For the ‘formula’ method, named arguments to be passed to the
default method.
For the default method, unnamed arguments are additional data vectors
(unless ‘x’ is a list when they are ignored), and named arguments are
arguments and graphical parameters to be passed to ‘bxp’... >>

De modo que a continuación hay que buscar la función ?bxp Donde dice:

<<Currently, ‘yaxs’ and ‘ylim’ are used ‘along the boxplot’, i.e.,
vertically, when ‘horizontal’ is false, and ‘xlim’
horizontally...>>

Y sucesivamente.